Liberty Motors
Motocyklowy świat, który dzięki rozwojowi wielowymiarowej platformy e-commerce nabrał jeszcze większego rozpędu w przestrzeni internetowej.
Wyzwaniem w projekcie Liberty Motors było poszerzenie modelu omnichannel, poprawa procesu przetwarzania leadów oraz wpisanie sklepu online w wizualny ekosystem sprzedaży offline. Zastosowaliśmy architekturę Headless + silnik Magento 2, który został Master Data Source. Wprowadziliśmy szereg dedykowanych rozwiązań.
W rezultacie zwiększyliśmy rozpoznawalność marki Liberty Motors w sieci. Uprościliśmy znacząco proces wynajmu motocykli oraz poszerzyliśmy ofertę. Stworzenie sklepu pozwoliło otworzyć nowy kanał sprzedaży oraz uzyskać efekt ROPO.
Zakres
Zarządzanie projektem
Development
Integracje
Projekt UX/UI
Identyfikacja wizualna
Ilustracje
Technologia
Sellina
Magento 2
React
Next.js
API Platform
Korzyści z wdrożenia systemu Sellina
Udana współpraca to przede wszystkim liczby!
3 sklepy
3 sklepy internetowe oparte o 1 backend, czyli strona korporacyjna (Liberty Motors), strona wypożyczalni (Liberty Rental) oraz sklep internetowy (Liberty Motostore).
+27%
O 27% wyższy współczynnik rezerwacji na nowej stronie Liberty Rental, będącej witryną wypożyczalni należącą do grupy Liberty.
Najbardziej elastyczny system sprzedaży B2B / B2C na rynku.
Wdrożenie Selliny
Kluczowym wyzwaniem projektowym była przebudowa strony korporacyjnej.
Naszą pracę rozpoczęliśmy od zmian w stronie korporacyjnej Liberty Motors. Zależało nam na ujednoliceniu dotychczasowego wizerunku firmy i poprawieniu rozpoznawalności marki w sieci. Wprowadziliśmy zarówno zmiany wizualne, jak również kompleksową poprawę architektury podstawowych informacji.
Cyfryzacja procesu wypożyczania motocykli
Dbając o nowoczesny wizerunek firmy Liberty Motors zdecydowaliśmy się na cyfryzację procesu wypożyczania motocykli. W ten sposób powstał serwis Liberty Rental, który kompleksowo obsługuje wynajem on-line pojazdów najlepszych marek.
Cała ścieżka wynajmu została maksymalnie uproszona i skrócona zarówno dla klientów, jak również dla samej firmy Liberty Motors. Zadbaliśmy o odpowiednie zbieranie i przetwarzanie leadów kontaktowych. Dodatkowo wprowadziliśmy obliczanie kosztu wynajmu motocykla w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem różnych lokalizacji, dni tygodnia oraz godzin.
Uruchomienie sprzedaży on-line poprzez sklep internetowy Liberty MotoStore
Finalnym i najważniejszym z punktu widzenia biznesowego wyzwaniem było uruchomienie sprzedaży on-line poprzez sklep internetowy Liberty MotoStore.
Ważnym elementem w tym miejscu było stworzenie ustrukturyzowanej bazy produktów mając na uwadze odpowiednią jakość informacji o wszystkich ich atrybutach.
Wygląd sklepu został zaprojektowany w oparciu o wcześniej przygotowaną stronę korporacyjną Liberty Motors oraz Liberty Rental. Dzięki temu zachowaliśmy spójną warstwę wizualną stanowiącą jedną całość.
Rezultaty współpracy
+27%
O 27% wyższy współczynnik rezerwacji na nowej stronie Liberty Rental, będącej witryną wypożyczalni należącą do grupy Liberty.
Większa rozpoznawalności marki Liberty Motors.
Dzięki ujednoliceniu wyglądu wszystkich nowych serwisów oraz wsparciu graficznym w trakcie aranżacji stacjonarnych salonów marka Liberty Motors uzyskała jednolity wizerunek.
Wspólna tożsamość zarówno świata on-line jak i off-line zwiększyła rozpoznawalność marki, dzięki czemu klienci z łatwością traktują wszystkie usługi jako jako jedna spójna całość pod marką Liberty Motors.
Otwarcie na nowy kanał sprzedaży.
Stworzenie Liberty MotoStore otworzyło drzwi na zupełnie nowy kanał sprzedaży z wysokim potencjałem wzrostu.
Jednocześnie dzięki silnej marce udało się w sposób naturalny uzyskać efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), który poprzez udostępnienie szerokiej oferty produktów w sklepie internetowym przyciągnął do salonów stacjonarnych nowych klientów.
Najciekawsze elementy wdrożenia
Magento 2 jako Master Data Source
Dbając o jednolitość informacji postanowiliśmy potraktować Magento 2 jako Master Data Source, czyli główne miejsce, które przechowuje spójne dane wykorzystywane na wszystkich stronach.
Klient otrzymał możliwość wygodnego i łatwego zarządzania informacjami, dbaniem o proces wypożyczania oraz realizowania zamówień pochodzących ze sklepu internetowego. Wszystko to z jednego panelu administracyjnego. Sklep jest głównym źródłem informacji o produktach oraz jest wykorzystywany w salonach stacjonarnych jako element do przeglądania katalogu produktowego na multimedialnych terminalach informacyjnych – InfoKioski.
Szereg dedykowanych rozwiązań
- automatyczne tworzenie tabeli rozmiarów
- dostarczanie informacji o osobach kontaktowych w powiązaniu z salonem, marką motocykla oraz stanowiskiem ułatwiające klientom rozwiązanie problemu
- mechanizm zbierania i przetwarzania leadów kontaktowych z promowanych wydarzeń
- obliczanie kosztu wynajmu motocykla w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem różnych lokalizacji, dni tygodnia oraz godzin
Porozmawiajmy!
Osiągnijmy podobne rezultaty dla Twojego biznesu
*Bezpłatną konsultację oferujemy wyłącznie firmom obracających min. 5 milionami złotych rocznie – z takimi firmami współpracujemy, do firm co najmniej tej skali mamy dopasowane usługi i to z nimi jesteśmy najskuteczniejsi.
Podczas rozmowy dowiesz się, czy Sellina to rozwiązanie odpowiednie dla Twojego biznesu.