Od zera do ponad 500 zamówień w miesiąc na amper24.pl

Amper to hurtownia zajmująca się dystrybucją produktów elektrotechnicznych i oświetleniowych dostarczanych przez czołowych producentów z całej Polski.

Jest również członkiem Grupy Inter Elektro. W 2023 Amper postanowił wykorzystać ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży elektrotechniki i zbudować pierwszy, własny kanał online oparty na Magento, a finalnie zbudowany na naszym autorskim rozwiązaniu Sellina.

Amper_wdrożenie

Zakres

Analiza przedwdrożeniowa
Zarządzanie projektem
Wdrożenie PIM
Integracja PIM z Magento
Wdrożenie Magneto
Wdrożenie Sellina
Integracja z systemami ERP i OMS

Technologia

Sellina na silniku Magento
PIM Akeneo

Dlaczego Amper chciał wdrożyć sklep eCommerce B2C / B2B?

Decyzja o uruchomieniu własnego kanału sprzedaży online była podyktowana potrzebą w zakresie cyfryzacji zakupów dla klientów indywidualnych i biznesowych. Firma handlowała wcześniej na Allegro, gdzie budowała wstępny zarys procesów eCommerce, natomiast ten kanał okazał się niewystarczający ze względu na:

01. Konieczność realizacji oczekiwań klientów dotyczących możliwości zakupu w kanale online.

02. Chęć dotarcia do odbiorcy na rynku krajowym – do tej pory Amper działał wyłącznie na rynku lokalnym.

03. Planowane poszerzenie działalności na rynki międzynarodowe.

04. Potrzebę cyfryzacji sprzedaży B2B dla istniejących partnerów.

Najbardziej elastyczny system sprzedaży B2B / B2C na rynku.

Poznaj więcej cech Open-SaaS, które utwierdzą Cię w przekonaniu, 
że Sellina to najbardziej elastyczny system e-commerce na rynku.

Cele projektu amper24.pl

Celem projektu było stworzenie nowoczesnego kanału e-commerce, który w pełni odpowiadałby na potrzeby zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Kluczowe założenia obejmowały cyfryzację sprzedaży szczególnie w modelu B2B, usprawnienie procesów handlowych i zarządzania informacjami o produktach.

Pierwszym priorytetem była dokładna analiza architektury systemów i procesów biznesowych, co pozwoliło na odpowiednie przygotowanie do wdrożenia sklepu. Następnie skupiliśmy się na wdrożeniu funkcjonalnego systemu headless eCommerce Sellina opartego na Magento, który zapewniał cyfryzację sprzedaży we własnym kanale.

Rozbudowa funkcjonalna systemu headless eCommerce Sellina

Istotnym celem pośrednim projektu, było rozbudowanie systemu sklepu internetowego o funkcjonalności, które odpowiadały na potrzeby klientów. Wdrożyliśmy m.in.:

  • moduł zwrotów i reklamacji, uwzględniający produkty niemożliwe do zwrotu z uwagi na specyfikację zamówienia, np. zakup produktu na metry,

  • obsługę sprzedaży wielopaków, w tym informacje o cenie za jednostkę opakowania,

  • obsługę etykiet energetycznych,

  • dedykowane menu, które poprawia nawigację użytkownika,

  • moduł wysyłki tego samego dnia,

  • rozbudowa warstwy danych (datalayer) przy współpracy z agencją odpowiedzialną za analitykę.

amper_komputer

Efekty wdrożenia sklepu na Magento

+107%

Średnia wartość koszyka w kanale własnym była wyższa o 107% w porównaniu do sprzedaży na marketplace.

+20%

W ciągu pierwszych czterech miesięcy od uruchomienia sklepu internetowego kanał własny zaczął generować około 20% wartości wszystkich transakcji w e-commerce (przy ilościowym udziale zamówień na poziomie 10%).

+500

Od zera do ponad 500 zamówień w miesiąc.

Porozmawiajmy!

Osiągnijmy podobne rezultaty dla Twojego biznesu

Dlaczego Open-Saas Sellina?